Iz ratnih vremena, poruka za danas. Divno je vidjeti da veliki redatelj, u svom devedesetom proljeću, poklanja gledateljima još jedan svoj film, djelo u kome je ostao vjeran sebi i svojim temama rata, identiteta, humanosti. Ta humana priča “nosi” film. Bulajić malim i prefinjenim koracima vodi gledaoca kroz zanimljivu sudbinu njemačkog zarobljenika.
ČEDO KOLAR, producent, dobitnik Oskara
Film Bijeg do mora bavi se sudbinom preživjeloga okupatorskog vojnika, Nijemca, koji – preobučen u uniformu ubijenoga partizana – dospijeva u partizansku sredinu. Riječ je o neobičnom, intimističkom filmu s afektivnom participacijom u sudbini ugroženoga čovjeka. U dominantno epskom, koralnom opusu Veljka Bulajića film Bijeg do mora predstavlja dobrodošlu lirsku dionicu.
Akademik TONKO MAROEVIĆ
Može li intimni odnos nastao u susretu dva bića nadići suprotstavljene ideologije? Bulajić vrsnim redateljskim umijećem sugestivno prikazuje intimni odnos koji će postati drama u kojoj se previru i sukobljavaju racionalno i emotivno, dužnost i izdaja, strast i etika …
Film akcentira humanistički aspekt u kojemu usprkos zla i stradanja koje nužno donosi rat, ljubav u kršćanskom smislu riječi uvijek nadilazi zlo ostajući plemenita tajna ljudskog bića.
DIMITRIJE POPOVIĆ, slikar
Bijeg do mora Veljka Bulajića predstavlja njegov povratak na ratnu temu, ali ovaj put sa senzibilitetom za oprost, rijetkim u uobičajenoj ratnoj shemi – borbi dobra protiv zla. Povratak njemačkog vojnika, desetljećima nakon rata, predstavlja pobjedu zaborava.
Sve je zaboravljeno osim ljubavi.
Prof. emer. dr. sc. IVO BANAC
Film Bijeg do mora redatelja Veljka Bulajića istodobno je snažna i jednostavna priča o ljubavi. Jer je svaka ljubav koja je trajala makar kratko velika za one koji su je doživjeli.
Veljko Bulajić, hrvatski i svjetski sineast, lucidan je, uvjerljiv i iskren u filmskom portretiranju naoko malih ljudi unutar velikih događaja. U neljudskim situacijama pronađena je ljepota života koju je Bulajić ovaj puta naglasio sredozemnim koloritom i mentalitetom, te morem koje je odavno postalo metaforom života koje od antičkih vremena slavi što i ovaj film – čovjeka i ljubav.
dr. sc. BOŠKO PICULA, filmski kritičar
Postojao je rizik od repetitivnosti redatelja kao što je slučaj nekih značajnih autora čiji se stil, pečat, ponavlja i ne nudi novo. To se događa i slikarima, pjesnicima, kiparima, kada u umjetničkom životu prestanu rasti. Obožavatelji i fanovi žele i očekuju novo, a ne ponavljanje. „Bijeg do mora“ je novi kreativni iskorak Bulajića.
PAOLO FINN, filmolog